Daily Archives: April 21, 2009

Aku tak paham la ko ni…!

Kadang2 aku mengeluh takde sape yg paham diri aku. Bila aku pikir balik, org yg memahami kita adalah org yg penah kita sakitkan hati atau yg selalu kita sakitkan hati.

Contoh utk mengukuhkan teori aku ni ialah parents aku dan kenalan2 rapat aku sendiri. Aku selalu sakitkan ati org lain. Dats y aku hated by many, understood by few. So cane aku nak berubah ek? Cara paling baik pada aku ialah aku kena selalu pikir asek aku je sakitkan ati org. Org len bile plak nak sakitkan ati aku? Mebi bila ada perasaan camtu aku akan lebih menghargai dan memahami dan menjaga hati org len kot.

Pernahkah kita dgr org gado atau kita sendiri yg keluarkan ayat “aku tak paham la ko ni macamane sebenarnya…” kat org len?  Menurut teori aku yg kedua, sebenarnya bila aku cakap ayat tu kat org len bermakna aku paham perangai org tu cume aku taleh terima perangai die camtu.

Betolkan aku kalo aku salah.