Aku tak paham la ko ni…!

Kadang2 aku mengeluh takde sape yg paham diri aku. Bila aku pikir balik, org yg memahami kita adalah org yg penah kita sakitkan hati atau yg selalu kita sakitkan hati.

Contoh utk mengukuhkan teori aku ni ialah parents aku dan kenalan2 rapat aku sendiri. Aku selalu sakitkan ati org lain. Dats y aku hated by many, understood by few. So cane aku nak berubah ek? Cara paling baik pada aku ialah aku kena selalu pikir asek aku je sakitkan ati org. Org len bile plak nak sakitkan ati aku? Mebi bila ada perasaan camtu aku akan lebih menghargai dan memahami dan menjaga hati org len kot.

Pernahkah kita dgr org gado atau kita sendiri yg keluarkan ayat “aku tak paham la ko ni macamane sebenarnya…” kat org len?  Menurut teori aku yg kedua, sebenarnya bila aku cakap ayat tu kat org len bermakna aku paham perangai org tu cume aku taleh terima perangai die camtu.

Betolkan aku kalo aku salah.


5 responses to “Aku tak paham la ko ni…!

  • eDoTz

    “aku tak paham la ko ni~!” ayat yang aku gune kalo aku takleh terima ape yg orang tu buat. same la cam ko kot.

    salu yg kene ayat ni ialah adik aku sebab kami tak sekepala. keh3. so sekarang adik aku sangat benci aku.

  • Fakhrul

    btul la 2 bro..
    wpun cm komplikated..
    tp wa fhm lu..

    p/s: dunia akan aman jika semua manusia fhm memahami

  • Hermaine

    hmm from what i see, i think everyone experiences the same thing la fiz.. when we’re at our worst that we show our other side of nature. our other half??! people got to learn to take the good and also the bad.

  • linglung

    kena selalu masuk dalam kasut org lain la kalau itu macam..
    gua sng saja, walau susah nak difahami, bg peluang dan cuba utk memahami..cuba saja, xrugi

  • aku tak paham la ko ni (2) « apet@blog

    […] kalini adalah lanjutan kepada entri aku pada pada setahun 7 bulan lepas   https://apetbarreto.wordpress.com/2009/04/21/aku-tak-paham-la-ko-ni/ . GA_googleAddAttr("AdOpt", "1"); GA_googleAddAttr("Origin", "other"); […]

Leave a Reply

