Rumah terbakar nampak asap. Hati terbakar siapa yang tahu..

Takde orang kat dunia ni suka dimarah. Lebih-lebih lagi dimarah tak tentu pasal. Kalau kita sedang marah, marah yang kita ada tu sepatutnya sekejap je. Yang marah lama-lama tu bukan kita dah. Tu setan yang menguasai fikiran dan perasaan kita. Sangat sukar untuk berfikir secara rasional sekiranya emosi dan fikiran dipengaruhi anasir hitam.

Manusia takkan marah lama-lama sekiranya dia tahu bahawa yang menyebabkan marah dia lama nak hilang adalah disebabkan setan yang menguasai perasaannya. Manusia takkan marah lama-lama seandainya dia tahu bahawa hati yang terbakar boleh dikawal dan dipadam dengan segera. Padam bukan dengan angin tapi dengan air.

Arang senang terbakar sebab ada angin.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: