Takde org yg tahan dgn perangai awak kecuali saya!

Salam,

Siapa yg tak pernah dengar ayat spt tajuk entri ni? Pernah? Tak?

Ada dua kemungkinan yg boleh aku buat dr ayat tersebut.

Pertama, kalo pernah ada org ckp kt kita ayat tersebut maknanya kita kena tengok diri sendiri. Muhasabah diri. Kita kena tengok apa perangai/sikap kita yg membuatkan org sentiasa sakit ati atau terasa ati. Sebab biasanya ayat tersebut akan hinggap ditelinga kita sekiranya kita melakukan perkara negatif yg sama berulangkali. Kita perlu bersyukur kerana ada org yg sanggup tahan ngan perangai kita dan sudi utk membantu memperbaiki diri kita.

Kedua (yg ni ada org bitau aku la), kalo pernah ada org ckp kat kita ayat tersebut maknanya org yg ckp camtu tu je yg tak tahan ngan kita. Fikir2kan!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: