Ayat closing…

Anak: Abah, dulu masa kat Mekah abah ader tak doa utk dikurniakan seorang menantu yang baik dan solehah?

Abah: Kenape?

Anak: Abah rasa kalo tuhan nak makbulkan doa kita, adakah tuhan akan turunkan sorang pompuan turun terus dari langit kat depan pintu rumah kita?

Abah:…

Anak: Apakata mak n abah tolong jumpekan kat mak bapak budak yang saya tengah kawan skang ni.

Abah: (seterusnya ialah kata2 peringatan dari seorg ayah kpd anak tentang tanggungjawab sbg seorg lelaki) 1. bangun subuh. 2. baca Quran selalu 3. Diri tak betul, ada ati nak jaga anak org.

Anak: Saya tatau la kenapa budak pompuan ni susah sgt saya nak lupa. Dah delete nama kat hp pon takleh jalan.

Emak: Dah sampai masa la tu..

Abah: (menyambung leteran)

Anak: Saya faham dan saya sedar.

Abah: Jadi bila nak gi jumpa?

Anak: Alhamdulillah…


Leave a Reply

