Putus Asa

Ni kalo nak citer dunia la…
Dulu kalo Christopher Columbus nak berpatah balik dari pelayaran die, takde sape nak marah. Parents die mebi tak kesah. Tapi satu mende la..Takde org la kenal die.

Papepon sesetengah org anggap dunia tak adil. Aku pon kdg2 anggap dunia tak adil. Tapi aku sedar dunia tak adil bagi mereka sibuk mengejarnya. Nak citer putus asa, banyak mende yg aku boley putus asa. Aku sedar putus asa adalah perasaan yg lahir dari godaan setan.

Sesetengah bangsa miskin sebab tuhan nak menyuruh bangsa tu bangkit mencari ilmu demi memajukan diri. Sesetengah bangsa berperang supaya mereka menghargai nilai kasih sayang dan perpaduan. Sesetengah bangsa mentaliti asek kondem kerajaan supaya satu hari nanti bangsa tu akan jadi negara yg penuh dengan subsidi sehingga bangsa tidak proaktif dan mudah dijajah(merepek dah).

Tatkala kita merintih dgn kehidupan sendiri, masih banyak lagi insan kat dunia yg nasib lagi malang dari kita. Sesetengah org mungkin tak dihimpit kemiskinan tapi dihimpit perasaan kurang kasih sayang. Ape yg perlu dikejar ialah ketenangan jiwa. Choose to be cool.


2 responses to “Putus Asa

  • Along Quiy-rail Dean

    Jika ALLAH telah memakbulkan doa mu, DIA telah kukuhkan kepercayaanmu… Jika DIA menangguhkannya, DIA menguji kesabaranmu… Jika DIA x memakbulkan doa mu, jgn putus asa… DIA telah merancang sesuatu yg lebih baik untukmu…

    There are no gains without pains – by Adlai Stevenson & Benjamin Franklin

    So, we need to face a tough, difficult, challenging tasks before we can achieve something that we need or want…

  • Hermaine

    cool? hmm..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: