5,000 kumpul secara aman bantah serangan Israel

KUALA LUMPUR: Lebih 5,000 membabitkan 127 badan bukan kerajaan (NGO) mengadakan demonstrasi aman dan menyerahkan memorandum bantahan tiga muka surat kepada wakil Duta Amerika Syarikat di sini, jam 2.45 patang tadi. 

Bantahan terhadap campur tangan Amerika Syaikat ke atas serangan Israel di Semenanjung Gaza dan konlfik Palestin itu didakan di pekarangan Kedutaan Amerika Syarikat di Jalan Tun Razak, di sini. 

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Friday/Mutakhir/20090109153142/Article/index_html

Aku berpeluang menjadi salah seorang drpd lebih 5000 org yg mengadakan demonstrasi aman tersebut. Pas semayang jumaat kat Tabung Haji, sume berkumpul kat perkarangan Tabung Haji. Lepas dengar kata2 semangat, sumer berarak beramai2 menuju ke Kedutaan US. Jalan Tun Razak sesak sikit. Ada gak kete2 yg main hon2. Tapi kitorg peduli ape. Kesengsaraan rakyat Palestin lagi teruk dari kesengsaraan kesesakan jalanraya.

Perarakan tersebut sebenarnya ada baiknya utk rakyat. Inilah masanya mereka yg berbeza fahaman politik utk bersatu. Kalo boley diadakan perarakan yg lebih besar lagi bagus tak mengira agama, bangsa maupon fahaman politik utk sama2 menunjukkan bahawa rakyat Malaysia ni cintakan keamanan. Aku percaya sume org kat negara kita bencikan kekejaman.

Macam kata-kata X-Men (US nyer product ni. hehe), The time has come for those who are different to stand united.

Antara lain yg aku dpt dr perarakan tu ialah aku dapat tengok awek2 Palestin ni boley tahan lawa. Tengok muka cam isteri solehah. 2 sebab kenapa aku tak usha. Satu sebab aku tanak niat aku menyimpang dari tujuan aku sertai perarakan. Kedua sebab aku sedar diri aku sape.


One response to “5,000 kumpul secara aman bantah serangan Israel

  • onggon

    Salam aps.. intan tu sensitip laa… haha.. tanya kat org sebelah tu.. semuanya kerana intan.. pegi mane2 je jumpa intan.. pening2.. Samapai aku nye adik ipar pun intan, bini sepeupu aku pun intan.. Jangkit si ayid nih..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: