Dare To Change!

Salam,

Masa berubah. Manusia pon boleh berubah. Tapi seringkali aku dgr ayat org, ‘aku takkan berubah sebab org lain’, atau ‘aku takkan berubah sebab inilah diri aku’.

Pada aku, ape pon kita jadi, atau ape pon yg kita ubah dalam diri, itulah diri kita yg sebenarnya. Tak kira dari negatif ke arah yg lebih positif atau sebaliknya. Sekalipon kita tiru org lain, buat ape yg org lain buat, kita tetap diri kita. Kita takkan jadi org lain. Kadang2 kita tak sanggup nak ubah sifat2 dalam diri mcm ego ke, asek nak menang ke, sebab kita rasa itulah diri kita. Tak salah kot kalo kita berubah sebab org lain kalo itu utk kebaikan diri kita semata2 kerana tuhan. Yg penting kita paham bahawa sume benda dtg dari tuhan.

‘Aku takkan berubah sebb org lain sebab aku tanak kalo aku gado ngan org tu, aku jd lagi teruk.’ Sebenarnya pada aku, ayat ni bukan utk org yg nak berubah. Ayat ni adalah utk org yg nak berpura-pura. Marilah kita sama2 renungkan. Adakah kita sebenarnya nak berubah atau pon kita nak berpura-pura. Org yg berani, akan segera bertindak. Org yg berpura-pura akan tetap dgn egonya. Dare to Change Not Dare to Pretend.


2 responses to “Dare To Change!

  • onggon

    Yaaa.. betul.. Change! Obama! Haha.. “Jangan kita berubah kerana suasana.. biarlah kita yang mempengaruhi suasana”.. hihi

    Si “F” pesal dia cepat berubah?? Pasti ada sesuatu tu.. hehe..

  • Garam & Gula

    “Tuhan tidak akan mengubah nasib seseorang melainkan orang itu mengubah nasibnya sendiri”…oleh itu DARE TO CHANGE or DARE TO FAIL?

Leave a Reply

