Selamat Pengantin Baru

Salam,

Memberku kawen

Selamat pengantin baru kepada mereka yang baru melangsungkan majlis perkahwinan. Semoga sentiasa dimurahkan rezeki dan bahagia hingga ke akhir hayat.

Dulu nak kawen kalo tade duit, biase org tua akan cakp ‘ko nak bg anak org makan pasir?’. Maknenyer nak kawen ni kene ade duit cukup utk menyara keluarga. Aku terpikir kalo ade mesin yg masukkan pasir keluar jadi nasi atau makanan mesti ramai yg da kawen termasuk aku. Hahaha.

Bile fikir balik, kewangan yg kukuh no 2. No 1 ialah kesediaan mengambil tanggungjawab. Sebab penentu kebahagiaan rumahtangga bukan terletak pada wang ringgit semata2. Ada gak pasangan yg berpisah kerana terlebih wang ringgit. Cume majlis yg sekali seumur hidup biase nyer org nak wat gempak2 sebagai kenangan seumur hidup. (untuk mereka yg tak berniat kawen lebih dari 1).

Love that last a lifetime is generated by our belief that it will last a lifetime.

Member aku dulu penah tanye aku nape tak kawen lagi? Aku dgn niat bergurau jawab, ‘tgu ade mesin masuk pasir keluar nasi’. Aku tanye pulak kat member aku tu nape die tak kawen lagi. Die jawab, ‘tgu ada mesin masuk pasir keluar perempuan’.


13 responses to “Selamat Pengantin Baru

  • onggon

    Ooo.. patut le farid ituari sebuk nak cipta mesin.. dia cakap top secret.. barulah ana faham.. Tapi mesin yg mana satu?? Yang mesin masuk pasir keluar nasi tu ker atau mesin masuk pasir keluar perempuan?? Eheks.. Harap2 yg boleh keluar nasik ngan perempuan sekali lagi bagus kan..?🙂

  • Jafni Syazwan Yg Mengetahui

    susah gak tu..nnti kuar pompuan gemok lebey, nasik kurang..kene ngap ngan dorg…

  • Apet

    better kalo kuar pompuan yg tak makan nasi. tp takut kuar pompuan yg makan ati.

  • nevermindlah

    baik bagi makan pasir je la..ajar makan sikit-sikit.lama2 dah biasa ok lah.hari-hari curik pasir je la.x pn rebus batu.senang cite jgn bg alasan la bile nk kawin.kalo x nk kawin.jadi la gay boy mcm saudara Jafni Syazwan Yg Mengetahui.hahaha.jgn mara aaa..😀

  • Jafni Syazwan Yg Mengetahui

    haha lu jgn xleh terima hakikat pompuan goyang nk mendekati aku..dorg risau xcukup cun..:P

  • nevermindlah

    bukan sbb dorang x cukup cun,cuma ko terlampau hensem! ;-P
    rate ko tinggi sangat so susah girl nk capai..tp aku tahu,hati ko da ada taman sekarang..kan kan?😀

  • Jafni Syazwan Yg Mengetahui

    haha seperti yg aku katakan td,sini bkn taman penyembangan kita..tp ok je kot bualan kita..apet kan suka ckp ‘make urself at home’..hati aku dr dulu lg ada tmn..cuma tmn tu diisi ngan bdk2 yg melepak smbil berbual2 kosong je serta melakukan vandalisme..huhu..

    p/s: apet kalo rasa ktorg menyemak sila buzz di YM..:P

  • Apet

    i m on meebo la.

  • Jafni Syazwan Yg Mengetahui

    meebo tu alasan je..aku tau jauh di lubuk arowana ko mengiyakan tingkah laku aku dan ang,tu psl la ko xnk buzz..mekasih la dok..jasamu dikenang jua..

  • Garam & Gula

    tu gambar tangan aku sedang memetik gambar pengantin..sekian

  • Apet

    tangan aku tak nampak sebab aku amek gambo tangan garam n gula sedang memetik gambar pengantin. Pahni aku mintak tolong sesape amek gambo tangan aku memetik gambo tangan garam n gula sedang memetik gambo pengantin ;-P

  • Fakhrul

    aku kahwin sblom 30..

    p/s: apet mana post lain?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: